Helg med maken <3

Ja, nu kom då helgen då jag och maken skulle iväg på tu man hand ;)
Vi hade bokat en kryssning, Köpenhamn - Oslo!
Fredag till söndag skule vi vara iväg!
 
Sagt och gjort, på fredags fm kring klockan 11:00 skulle vi åka .
Vi kom väl iväg 10 över elva ungefär ;)
 
Åkte ner till Malmö, med ett matstopp på Stids Vig =)
Från Malmö åkte vi tåget över till Köpenhamn, tog ca 40 min.
 
Väl ombord på färjan så var det direkt upp till hytten ( gick på på plan 5 och hytten låg på plan 7 ).
Där stod en champagne flaska på kylning och lite druvor och jordnötter =)
 
 
 
Smakade gott och kändes lite extra lyxigt ;)
 
LIte spanande på färjan vad som kunde tänkas shoppas på hemvägen gjordes oxå ;)
 
På kvällen hade vi bokat buffe´n kl 20:00, förnsterbord ;)
Ja, man såg ju inte direkt nåt utanför fönstret eftersom det var ganska mörkt, men, jag kände att det gungade en del ;(
Så, jag gick sakta tillbaka till hytten och la mig på sidan på sängen :(
 
Natten var rätt lugn, lite stillastående gungning men det gick ändå bra.
 
I Oslo var vädret helt ok.
Vi började dagen med en latte och kaffe på Karl Johan =)
Vi tog sen en promenad upp mot "drottninghuset" ;)
Vakterna var det många som ville stå jämte och fotograferas ( inte jag ;)
Men vakterna är ju "stela som pinnar" =P
 
På vägen ner mot centrum igen så visar det sig att kravallpoliserna som vi sett strax innan var på språng : o
Då är det demonstrationer mitt inne i centrum och några som bakbundna sitter utmed en husvägg....
Snacka om att få valuta för sina resepengar ;)
 
Vi strosar runt lite till på stan och småmyser tillsammans ♥
Köpte några saker till våra älskade kidds ♥
 
På em var det dax att stiga ombord på färjan igen för hemfärd!
Nu hade jag ju köpt T.Postafen ( mot illamående ) och tog en sån innan vi gungade ut till havs!
 
Jaha, samma visa igen, kände mig lite smålustig i buken, kunde inte äta och gick ner i hytten igen.
Tabletten verkade rätt ok på mig, men något stämde ändå inte :(
 
Denna natten var det full hålligång på vågorna....shit, det var än hit och än dit ;)
Tom så maken påtalade att det gungat och han har inga problem med "seasickness" ;)
 
Vaknade några ggr men inget mer illamående iaf!
 
Hemma igen så var det 3 härliga kidds och en hund som mötte oss =)
Fram med presenterna och tackgåvorna till "barnvakterna"!
 
 
Nu har vi testat att åka på kryssning ;)
Trevligt att vara iväg men så himla mysigt att komma hem igen!!
 
Till nästa höst har vi en annan resa i tankarna ;))
 
Kram ♥ Ulle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback