Tanden.....

Pust, idag är det 3 dagar sen jag drog ut min tand :(
Det är svullet fortfarande men inte direkt ömt.
Dock är det lite jobbigt att borsta tänderna just nu, eftersom det är en stor glugg ;)
precis innan "sista" tanden. Fast det blir väl bättre med tiden, när det läkt riktigt och svullnaden gått ner :)

Kändes iaf inget att dra ut den, tack gode gud för bedövning ;)
Däremot var det lite otäckt när man hörde knakandet när tanden drogs ut!
En seg rackare var det iaf, tog en knapp timme att fixa :P
Mamma var barnvakt åt lilleman under tiden :)

Fick 2 nya tider i januari ;) då det är ett par lagningar och ett annat litet frågetecken kring min ena kindtand ;)
Har "tappat en gammal lagning" , så nu har det bildats en liten grop i mellan 2 kindtänder nere.
Vet inte riktigt hur detta ska åtgärdas men vi får kolla upp i januari med tandläkaren!
Huva ;) men sen när detta är klart ;) så har jag tecknat "frisktandvård", med en nätt summa som betalas varje månad och jag blir kallad till tandläkaren 1 gång/ år!!
Känns ändå rätt skönt att göra så här, eftersom jag blivit lite bekväm och lat och inte ringt själv utan skjuter på besöken hela tiden :(

Men men, nu ska förhoppningsvis mina tänder bli lagade och min tandstatus blir bättre ;)

Kram ♥ Ulle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback