Årets bak ;))

Ja, igår var det då tänkt att jag och barnen skulle baka, peparkakor och lussekatter!
För det första så var nog degen för kall, varit i kylskåpet typ 2 veckor ;) så den var ju
alldeles kladdig och klibbig när vi skulle baka ut den :P
Men Celine och jag provade till svetten lackade.....
Slutade med att jag la ut runda cirklar av små pepparkaksbollar på plåten =)




Sen var det dax för lussebullarna, tja, eftersom jag förra året slängde ut en hel sats pga för mycket
mjöl, så var jag ju allt lite skeptisk inför detta baket.
Men: jag hittar då på Icas butik, ett paket med färdigt innehåll, bara tillsätt vatten =)
Hahaha, nu skrattar ni säkert åt mig, men ja, jag köpte hem denna förpackning!
Ca 25 lussekatter skulle det bli =)
Hmm, inte hos mig inte! Fick ihop ca 15 stycken =o
Nåja, förutom lite mörka på ytan ;) så var det helt ok att baka!!





Kram ♥ Ulle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback