Julhelgen är över!

Jupp, idag är det den 27 december och jag jobbar ikväll 16-21!
Jag har varit ledig hela julhelgen =) helt underbart!

Var i Ullared den 22 december och hade en supermysig dag ♥
Shoppade julklappar, åt mat och bara myste åt vad som snart skulle komma!
Julafton!!
Men först skulle vi ha lite "lilljul" med gubbens stora dotter Rebecca!
Så da´n innan doppareda´n, kom hon hit och vi åt lite julmat, bla den goda skinkan!
Sen var det dax att klä granen, som iår blev en kungsgran!!
Snacka om skillnad på gran, att det blir kungsgran hädanefter i fam Andersson´s hem vill jag lova ;)



Kändes lite som en "disneygran" =)


På julafton vaknade vi upp till en grön jul :( trist, men sant.
Familjen samlades efter frukosten inne i finrummet och det var dax för paketöppning =)
Tomten hade lagt ett par paket i barnens julstrumpor =)
Tom jag hade varit snäll i år ;) fick min kalender av gubben ;), ett knivblock i rött och en "dockstation" eller vad det nu heter ;) till min iphone, med högtalare!!
Tack så mycket tomten =)

På em skulle vi fira jul i Torpsbruk hos Sophie och Micke. Vi hade lite var med oss, lite som ett "knytis".
Där var det en tomte som kom och lämnade paket till oss alla!
Vicke kunde inte vara med eftersom hon jobbade 12-21:30.

På juldagens morron vaknade jag upp och mådde ganska illa :( magen var i upplösningstillstånd.
Så tyvärr kunde inte jag åka till Willy och Birgitta kl 16:00 på kalkonmiddag.
Tradition som varat i 29 år =) och tyvärr så var det sista gången iår :´(
Ligger ju ganska mycket jobb bakom så man kan ju förstå dom samtidigt som det känns lite ledsamt att det inte blir mer "kalkonmiddagar kl 16:00 på juldagen" i Öjaby.
Gubben och stora tösen åkte dock!!

Ja, och idag när jag tittar just nu på tempen ute så visar den 5.7 plusgrader :/ udda.
Igår stod den på 8 grader plus.
Känns väldigt märkligt när det eg borde vara minus och snö just nu....
Vad är det som sker runt omkring eg....

Nåja, snart är detta år gånget och ett nytt som förhoppningsvis har mycket trevligt i sin ficka kommer!

Så, tills vi ses igen!!

Var rädda om er och ta inget för givet!

Amor Vincit Omnia

Kram ♥ Ulle!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback